Jak w TrustPay wyglądają wypłaty środków, które otrzymujesz od swoich klientów?
Co to jest rachunek do wypłat i gdzie możesz go ustawić? Przeprowadzimy Cię przez cały proces i omówimy wszystkie opcje wypłaty.
Co to jest wypłata?
Wypłata to przelew środków zgromadzonych na Twoim koncie TrustPay na portalu biznesowym, czyli interfejsie użytkownika. Jest ona dokonywana automatycznie w regularnych odstępach czasu na rachunek do wypłat.
Wypłata jest poprzedzona rozliczeniem, czyli podsumowaniem przyjętych płatności w portalu biznesowym i potrąceniem opłat za usługi w danym okresie.
Co to jest rachunek do wypłat i gdzie możesz go ustawić?
Rachunek do wypłat to Twój rachunek firmowy, na który chcesz otrzymywać środki.
Posiadacz rachunku (organ statutowy) może go ustawić w portalu biznesowym (przez interfejs użytkownika TrustPay).
Po zweryfikowaniu przez naszych kolegów, czy wskazany rachunek jest prawidłowy, jego status zmienia się na „Zaakceptowany” i najbliższa wypłata jest dokonywana na ten rachunek.
Ile czasu zajmuje wypłata z portalu biznesowego na wskazany rachunek do wypłat?
Zazwyczaj środki są księgowane na rachunku bankowym w tym samym dniu, w którym dokonano wypłaty.
Jaką częstotliwość wypłat można ustawić w TrustPay?
Domyślnie ustawione są cotygodniowe wypłaty. Częstotliwość wypłat można zmienić w zależności od potrzeb na codzienną lub miesięczną, albo można w ogóle wstrzymać wypłaty.
Możliwe jest także ustawienie minimalnej kwoty wypłaty.
Minimalna kwota wypłaty to kwota, po osiągnięciu której nastąpi rozliczenie na Twoim koncie w TrustPay.
Jeśli na przykład ustawisz minimalną kwotę rozliczenia 200 EUR, to rozliczenie nastąpi dopiero wtedy, gdy na Twoim koncie TrustPay uzbiera się co najmniej 200 EUR.
Jeśli saldo Twojego rachunku w portalu biznesowym nie osiągnie minimalnej kwoty rozliczenia, wówczas rozliczenie przenosi się na kolejny okres rozliczeniowy.
Jak można zmienić częstotliwość wypłat i inne ustawienia?
Częstotliwość wypłat i pozostałe ustawienia można zmienić przez portal biznesowy w zakładce „Ustawienia – Ustawienia finansowe”.
Wypłata będzie dokonywana automatycznie na rachunek wskazany w portalu biznesowym zgodnie z Twoimi ustawieniami wypłat lub ustawioną częstotliwością wypłat.
Jeżeli częstotliwość wypłat została zmieniona w trakcie okresu rozliczeniowego, nowe ustawienia zaczną obowiązywać po dokonaniu wypłaty środków według wcześniejszych ustawień i po upływie wcześniejszego okresu rozliczeniowego.
Wypłaty są dokonywane w następujący sposób:
Transakcje kartą są wypłacane z opóźnieniem trzech dni roboczych, transakcje przelewem bankowym są wypłacane z jednodniowym opóźnieniem.
Jak to działa?
Kiedy nastąpi rozliczenie, za jaki okres i kiedy TrustPay wypłaci środki na Twój rachunek bankowy?
Za przykład mogą posłużyć cotygodniowe wypłaty z tytułu płatności kartą:
Jeśli określisz konkretny dzień wypłaty, na przykład czwartek – to wypłacone środki będą obejmowały płatności kartą otrzymane w poprzednim tygodniu między poniedziałkiem a niedzielą. W czwartek nastąpi wypłata środków na wskazany przez Ciebie rachunek bankowy.
Płatności kartą otrzymane w poniedziałek 12-ego zostaną wypłacone dopiero w kolejnym okresie rozliczeniowym.
(opóźnienie wynoszące trzy dni robocze od poniedziałku 12-ego przekracza dzień wypłaty czwartek 15-ego).
Dlaczego Twoja pierwsza wypłata została pomniejszona o 30 EUR?
Aby nastąpiła wypłata, jej kwota musi przekraczać 30 EUR. Jest to minimalne saldo rachunku. Z tego powodu pierwsza płatność została pomniejszona o tę kwotę. W razie zakończenia współpracy środki te zostaną zwrócone na Twój rachunek bankowy.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o procedurze wypłaty środków w TrustPay, skontaktuj się z działem wsparcia na podpora@trustpay.eu lub zadzwoń pod numer +421 2 321 68 450.